Disszidálás!

Kimegyünk, megnézzük ott milyen, összefoglaljuk nektek a legfontosabb történéseket, tudósítunk Jakab fejlődéséről, bemutatjuk a kis különbségeket, mi az ami fog itthonról hiányozni, mi az ami nem.

Archívum

HTML

Közlekedési morál

2008.11.19. 19:46 | gergoba | 2 komment

Jelentős az eltéréseket fedezhetünk fel a két ország közlekedési kulturáját összehasonlítva. Ezzel gondolom nem árultam el nagy meglepetést, de nézzünk azért egy pár konkrét esetet, itt-ott videóval. 


 

Bunkók itt is vannak, csikket is dobnak ki az ablakon, a követési távolság sem mindig stimmel, de azért...


Autópálya: még sosem villantottak rám, vagy tették ki a bal indexet, ha meg akartak előzni, hanem tisztes távolságban jöttek mögöttem, amíg le nem takarodtam. Kamiont előznek sokan? Szépen felsorakozik mindenki a belsőben és egyenként elmennek mellette, senki nem suhan végig jobbról.


Bicikli: teljesen egyenrangú résztvevője a közlekedésnek, olyannyira, hogy országúton például addig megy mögötte 10-zel az autó, amíg senki nem jön szembe, majd csak akkor előz, teljesen áttérve persze a szembejövő sávba.


+ alakú kereszteződés: ahogy elindulnak egymással szemben a sávok két irányban, ezzel egyidőben a balra, nagyívben kanyarodók is behúzódnak a kereszteződés közepéig. Majd ha eltűnt az utolsó egyenesen haladó (ha pirosat kap, egyet villant, hogy indulhatsz a balra - lásd a köv. videó) elindulnak, a lámpák pedig úgy vannak beállítva, hogy oldalról még megvárja az átcsorgó balkanyarosokat.


Kanyarodósáv: bármennyire is hosszan kell felsorakozni, és mellette két üresen álló sáv megy egyenesen, senki nem húz végig a sor mellett, hogy aztán bevágjon a sor elé. Ahol van buszsáv, az is pesze szent.
Negatívum: valamiért úgy tanítják a benszülötteket, hogy indexelni a kanyarodósávba történő behajtás előtt -től egészen a kanyarodás befejezéséig kell. Ez azért hülyeség, mert - különösen este (lásd köv. videó) borzalmas - néha 3 percig ott villog ez ember szeme előtt egy indexlámpa, aminek információtartalma - lévén kanyaródósáv - eleve semmi nincs.


Villamosmegálló: főleg külvárosi részeken nem építenek villamosmegállót, hanem a járdán van egy tábla, ott megáll a gépezet, az emberek pedig az úttesten át átkászálódnak. Az autók megállnak a villamos mögött és addig nem indulnak el, amíg az ajtók be nem csukódtak. Most képzeljétek ezt el mondjuk Kispesten...


Nincsen kézemelgetés, meg vészvillogózás, ha valaki mondjuk beenged a sávba, vagy ha valami apró figyelmességgel tudatja veled: tisztában van azzal, hogy nem egyedül közlekedik. Itt ugyanis ez tök normális dolog, működik is tökéletesen a zippzár-elv, ha két sávból egy lesz.


Persze, hogy nem ad gázt, hogy a távoli zöldet elérje, és persze, hogy kanyarodásnál és a zebránál átengedi a gyalogost, aki nem hajol meg a poros földig ezért hálából.


Az okok a legendás fegyelmezettségben és a legendás büntetésekben keresendők, mely utóbbit e sorok írójának is volt balszerencséje több alkalommal kiköhögni, amikor még fiatal volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://nszk.blog.hu/api/trackback/id/tr25778349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sz.Nagypapa 2008.11.21. 08:35:08

A kanyarodó sávban, vagy a kanyarodó főúton is azért kell indexelni - deklaráltan -, hogy az antitalentum GYALOGOS lássa, merre akarsz menni! M.o.-on is javasolják, hacsak nem már kötelező is. (Amúgy: az e-mail címetek változott?)

gergoba 2008.11.21. 15:41:38

Amint írtam a cikkben, a gyalogosnak nem kell körülnéznie, ha átmegy a zebrán, mert tudja, hogy az autós úgyis megáll, tehát neki tényleg tökmindegy, villog-e az index, sose nézi
süti beállítások módosítása